Klantmedewerker Bancaire Diensten/Klantmedewerker Schadeverzekeringen

Crebocode 25544/25546 Leerweg BOL Niveau 4

Jouw beroep

Jouw beroep behoort tot de Financiële Dienstverlening. Je wordt opgeleid tot klantmedewerker bancaire diensten/schadeverzekeringen. Je gaat werken bij een bank, een verzekeraar of bij een assurantietussenpersoon. De plek binnen deze organisaties kan verschillen. Je kunt een baan in de front office hebben waarin je direct contact met de klant hebt en waarbij hij / zij centraal staat. Dit kan zijn bij een bankfiliaal of bij een call-/servicecenter. Ook is een baliefunctie bij een tussenpersoon mogelijk, zoals voor een verzekering of een lening. Een plek in de back office is tegenovergesteld aan de front office. Je doet het voor- of nawerk voor een klant zonder met hem / haar direct contact te hebben. Bijvoorbeeld op een administratie van een bank of een schadeafdeling van een verzekeraar. Bij een assurantietussenpersoon bestaan taken uit zowel rechtstreeks contact met de klant en het meer administratieve deel.

Wat moet een klantmedewerker financiële dienstverlening kunnen?

Een klantmedewerker financiële dienstverlening weet alles van financiële producten zoals schadeverzekeringen, producten voor betaling en leningen. Hij heeft een commerciële instelling. Hij/zij is altijd eerlijk, met name als het gaat om het omgaan met vertrouwelijke gegevens. Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken. De klantmedewerker financiële dienstverlening kan goed met cijfers omgaan. Je bent nauwkeurig en je kent de wetgeving.