Medewerker Marketing & Communicatie

Crebocode 25148 Leerweg BOL Niveau 4

Schema kerntaken en werkprocessen voor jouw opleiding

Gedurende de opleiding krijg je les, ontwikkel je vaardigheden, pas je kennis toe en oefen je de vaardigheden in projecten en bpv, zodat je uiteindelijk de kerntaken behorend bij het beroep kunt uitvoeren. De oefening van de kerntaken gebeurt in een hoger jaar op een hoger niveau.

Tijdens je opleiding vertellen de docenten jou wanneer welk onderdeel aan bod komt en wanneer dit getoetst wordt.

De kerntaken van het beroep zijn:

Basisdeel

1. Assisteert bij het opstellen van operationele plannen ter uitwerking van het marketing-en communicatiebeleid;

2. Verzorgt on-en offline marketing-en communicatievraagstukken.

Profieldeel

1. Assisteert bij het onderzoeken van de markt;

2. Assisteert bij het verzorgen van de corporate informatie.

Kerntaken

Een kerntaak geeft een omschrijving van een hoofdtaak van het beroep. Met andere woorden, de kerntaken zijn de belangrijkste werkzaamheden van de medewerker marketing en communicatie. Het grootste deel van je werktijd ben je daarmee bezig.

Werkprocessen

Een kerntaak is op haar beurt verdeeld in verscheidene activiteiten, de werkprocessen. Voorbeelden zijn:

* Brengt marketing-en communicatie vraagstukken in kaart;

* Voert een projectplan uit ter oplossing van marketing-en communicatievraagstukken.

Hieronder staat een opsomming van de kerntaken en werkprocessen van de opleiding:

Basisdeel

Kerntaak 1 Assisteert bij het opstellen van operationele plannen ter uitwerking van het marketing- en communicatiebeleid

1.1.: Zoekt informatie op voor een operationeel plan en analyseert deze;

1.2: Doet voorstellen voor een operationeel plan;

1.3: Werkt een operationeel plan uit;

1.4: Becommentarieert en actualiseert operationele plannen.

Kerntaak 2 Verzorgt on- en offline marketing- en communicatieactiviteiten

2.1:Brengt marketing-en communicatievraagstukken in kaart;

2.2:Bedenkt oplossingen voor marketing-en communicatievraagstukken;

2.3:Stelt een projectplan op voor de oplossing van marketing-en communicatievraagstukken;

2.4:Voert een projectplan uit ter oplossing van marketing-en communicatievraagstukken;

2.5:Evalueert een projectplan m.b.t. marketing-en communicatievraagstukken;

2.6:Ontwikkelt en beheert voorlichtings-, promotie- en pr-materiaal;

2.7:Verzorgt de informatie op internet en intranet en onderhoudt de website.

Profieldeel

Kerntaak 1 Assisteert bij het onderzoeken van de markt

1.1: Volgt ontwikkelingen op de markt;

1.2: Analyseert de gesignaleerde ontwikkelingen en verwerkt deze tot management informatie;

1.3: Zet marktonderzoeken op;

1.4: Voert marktonderzoeken uit.

Kerntaak 2 Assisteert bij het verzorgen van de corporate informatie

2.1: Redigeert aangeleverde teksten;

2.2: Geeft voorlichting over de organisatie aan derden.