Zelfstandig medewerker leisure & hospitality

Crebocode 25353 Leerweg BOL Niveau 3

Aanvullende informatie over jouw opleiding

Reisbranche

In de reisbranche staat dienstverlening bovenaan, dus ook in de functie van zelfstandig medewerker Travel & Hospitality. Afhankelijk van de omgeving zal je tijdens je functie in aanraking komen met diverse rollen in de communicatie met klanten en moet je in staat zijn in elke rol het gewenste resultaat te kunnen bereiken. Je moet goed kunnen organiseren en werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als medewerker Travel & Hospitality moet je beschikken over goede sociale vaardigheden en ben je ondernemend in denken en werken. Van je studieloopbaanbegeleider krijg je meer informatie over het kledingprotocol.

Voor studenten van deze opleiding geldt dat zij voor elke toets 2 kansen per studiejaar hebben; 1 reguliere kans en 1 herkansing. Mocht een student een toets niet hebben gehaald, dan kan de toets het jaar erop alsnog herkanst worden. De toetsen vinden plaats in de toetsweek.

Studiereizen

Tijdens de opleiding vinden er excursies en studiereizen plaats. Opgave voor deze excursies en/of studiereizen verplicht tot deelname en dus betaling.

Alle studiereizen vinden plaats op basis van inschrijving door middel van betaling eerste termijnbedrag of de gehele reis. Het kan voorkomen dat er voor een studiereis een beperkte beschikbaarheid geldt.

Dit zal door de werkgroep studiereizen zo tijdig mogelijk worden gecommuniceerd.

Wanneer er volledig is betaald of is aanbetaald voor een studiereis, is het niet vanzelfsprekend dat er een restitutie plaats kan vinden wanneer een student niet langer meegaat of kan.

Dit heeft te maken met de tot dan toe reeds gemaakte kosten en reserveringen die zijn gedaan.

Criteria BSA Travel, Leisure & Hospitality

Criteria leerjaar 1 cohort 2019

· Criteria voor een positief bindend studie advies i.h.k.v. de Toelatingswet.

· De eisen zijn vrij algemeen, maar wel duidelijk.

· Uitzonderingen worden altijd in het leerjaaroverleg of het team besproken.

· De studenten krijgen begin P3 een voorlopig advies en einde periode 3 volgt een definitief en bindend advies. Voor de exacte datum zie jaarplanning.

SLB-ers informeren de studenten hierover. Studenten moeten voldoen aan onderstaande criteria:

1. Een positieve en actieve werkhouding. De student is vriendelijk, klantgericht en gastvrij. De student hanteert normaal taalgebruik, zowel mondeling als schriftelijk (geen straattaal). De student doet actief mee met de lessen, levert tijdig zaken in en stelt zich lerend op.

2. De aanwezigheid van de student is minimaal 85% per periode De student is op tijd in de lessen, anders wordt de student afwezig gezet voor dat lesuur.

4. Het gemiddelde cijfer van alle voortgangstoetsen is minimaal 5,5.

5. Met het oog op de BPV die in teken staat van Hospitality moeten Hospitality modules van periode 1 en 2 met minimaal een voldoende zijn afgerond.

Bij niet voldoen aan de criteria besluit het team het volgende:

· alsnog over naar leerjaar 2 met contract waarin afspraken zijn geformuleerd of (positief BSA met afspraken)

· uitschrijven van de opleiding en overdracht naar SSC (negatief BSA)

· niveau 4: over naar leerjaar 2 van niveau 3 zonder contract (negatief BSA, overschrijving naar andere opleiding)

· niveau 4: over naar leerjaar 2 van niveau 3 met contract waarin afspraken zijn geformuleerd (idem, met afspraken).