Algemene
informatie gids
Klantmedewerker Bancaire Diensten/Klantmedewerker Schadeverzekeringen
Crebocode 25544/25546 Leerweg BOL Niveau 4
Schema kerntaken en werkprocessen voor jouw opleiding
Gedurende de opleiding krijg je les, ontwikkel je vaardigheden, pas je kennis toe en oefen je de vaardigheden in projecten en bpv, zodat je uiteindelijk de kerntaken behorend bij het beroep kunt uitvoeren. De oefening van de kerntaken gebeurt in een hoger jaar op een hoger niveau.
Tijdens je opleiding vertellen de docenten jou wanneer welk onderdeel aan bod komt en wanneer dit getoetst wordt.
De kerntaken van het beroep zijn:
Basisdeel
1. Begeleidt klanten in de financiële dienstverlening
2. Ondersteunt advies over schadeverzekeringen aan particuliere klanten
Profieldeel
1. Ondersteunt advies (trajecten) over consumptief Krediet (bancaire diensten)
2. Ondersteunt advies(trajecten) over schadeverzekeringen aan zakelijke klanten (schadeverzekeringen)
Kerntaken
Een kerntaak geeft een omschrijving van een hoofdtaak van het beroep. Met andere woorden, de kerntaken zijn de belangrijkste werkzaamheden van de klantmedewerker bancaire diensten/schadeverzekeringen. Het grootste deel van je werktijd ben je daarmee bezig.
Werkprocessen
Een kerntaak is op haar beurt verdeeld in verscheidene activiteiten, de werkprocessen. Voorbeelden zijn:
* informeert, verwijst en gaat de financiële relatie aan met de klant
*Stelt een risicoanalyse op ten behoeve van schadeverzekeringen particulier
Hieronder staat een opsomming van de kerntaken en werkprocessen van de opleiding:
Basisdeel
Kerntaak 1 Begeleidt klanten in de financiële dienstverlening
1.1. Informeert, verwijst en gaat de financiële relatie aan met de klant
1.2. Beheert de relatie en verleent service met betrekking tot financiële diensten
Kerntaak 2 Ondersteunt advies over schadeverzekeringen aan particuliere klanten
2.1. Inventariseert de gegevens van de klant ten behoeve van de voorbereiding van een advies over schadeverzekeringen particulier
2.2. Stelt een risico analyse op ten behoeve van schadeverzekeringen particulier
2.3. Bereidt een passende oplossing voor, zowel financieel als organisatorisch, met betrekking tot schadeverzekeringen particulier
2.4. Beheert het klantendossier en houdt het advies met betrekking tot schadeverzekeringen particulier actueel
2.5. Begeleidt bij de schadebehandeling/claim met betrekking tot schadeverzekeringen particulier
Profieldeel
Kerntaak : Ondersteunt advies (trajecten) over consumptief Krediet (bancaire diensten)
1.1. Inventariseert de gegevens van de klant ten behoeve van de voorbereiding van een advies over consumptief krediet
1.2. Analyseert de gegevens en de kredietbehoefte van de klant
1.3 Bereidt een passende oplossing voor, zowel financieel als organisatorisch,met betrekking tot consumptief krediet
1.4 Beheert het klantendossier en houdt het advies actueel met betrekking tot consumptief krediet (nazorg)
Kerntaak : Ondersteunt advies(trajecten) over schadeverzekeringen aan zakelijke klanten
1.1. Inventariseert de gegevens van de klant ten behoeve van de voorbereiding van een advies over schadeverzekeringen zakelijk
1.2.Stelt een risico analyse op ten behoeve van schadeverzekeringen zakelijk
1.3 Bereidt een passende oplossing voor, zowel financieel als organisatorisch, met betrekking tot schadeverzekeringen zakelijk
1.4.Beheert het klantdossier en houdt het advies met betrekking tot schadeverzekeringen zakelijk actueel
1.5 Begeleidt bij de schadebehandeling/claimmet betrekking tot schadeverzekeringen zakelijk