Vestigingsmanager groothandel + Vestigingsmanager groothandel tweetalig

Crebocode 25137 Leerweg BOL/BBL Niveau 4

Aanvullende informatie over jouw opleiding

Voor de overgang wordt er gewerkt met tekorten (onvoldoendes). Per vak krijg je door het jaar heen één of meerdere cijfers, van deze cijfers wordt een gemiddelde berekend. Is dit gemiddelde onvoldoende, dan heb je voor dat vak 1 of 2 tekorten.

Overgang

Voor de overgang wordt er gewerkt met tekorten (onvoldoendes). Per vak krijg je door het jaar heen één of meerdere cijfers, van deze cijfers wordt een gemiddelde berekend. Is dit cijfer of gemiddelde onvoldoende, dan heb je voor dat vak 1 of 2 tekorten. Na de meivakantie krijg je de mogelijkheid tekorten weg te werken. Je mag dan één module en/of 1 voortgangstoets herkansen*.

Overgang

  • Heb je 2 of minder tekorten, dan ben je over.

  • Heb je 3- 5 tekorten, dan ben je een bespreekgeval.

  • Heb je 6 of meer tekorten, dan ga je niet over (negatief bindend studie advies(BSA).

Overzicht per vak VM

Vak

1 tekort

2 tekorten

Module 1 (Start in het bedrijfsleven)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 2 (Marktonderzoek)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 3 (Marketingcyclus)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 4 (Sales technieken)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 5 ( E-commerce)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 6 (Managing an event)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 7 (Aftersales)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Nederlands

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Engels

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Burgerschap

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Rekenen

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

BPV (stage)

Houding/gedrag of opdrachten onvoldoende

Houding/gedrag en opdrachten onvoldoende

Sport

Niet alle vlaggen behaald

-

*Uitzonderingen worden besproken in de teamvergadering

Tweetalig

Overzicht per vak IBS

Vak

1 tekort

2 tekorten

Module 1 (Exploring business)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 2 (Sales techniques and processes)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 3 (Research and plan a marketing campaign)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 4 (Market research)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 5 ( E-commerce)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 6 (Managing an event)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Module 7 (Work experience in business/Aftersales)

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Nederlands

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Engels

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

Rekenen

Tussen de 4,5 en 5,4

Lager dan 4,5

BPV (stage)

Houding/gedrag of opdrachten onvoldoende

Houding/gedrag en opdrachten onvoldoende

Sport

Niet alle vlaggen behaald

-

Iedere periode vindt er een gesprek plaats met je studieloopbaanbegeleider. In dit gesprek komt aan de orde hoe het met je gaat op persoonlijk gebied en met de voortgang van jouw opleiding. In het eerste jaar is een belangrijke vraag of de keuze voor deze opleiding de goede keus is.

Examinering Basisdeel kerntaak 1 t/m 3

In het 1ste leerjaar spelen de modules een belangrijk rol tijdens de overgang van leerjaar 1 naar leerjaar 2. De aangeboden modules in leerjaar 1 zijn onderdeel van het bindend studie advies middels tekorten. Tevens dienen de 1ste jaars modules als vervanging voor de voorwaardelijke opdrachten van de eerste BPV periode van de opleiding. Indien deze voorwaardelijke modules niet behaald zijn, dan moet je de aangegeven vervangende voorwaardelijke opdrachten in de eerste BPV-periode uitvoeren en behalen voordat je mag deelnemen aan beroepspecifiek(e) examen(s).Heb je de voorwaardelijke modules/opdrachten niet behaald van kerntaak 1, 2 en/of 3, dan mag je niet starten met het beroepspecifieke examen van de niet behaalde voorwaardelijke opdrachten van kerntaak 1, 2 en/of 3 op het afgesproken moment in het tweede deel van de BPV-periode. Deze beroepspecifieke examens worden ingehaald in de 2de BPV periode.

Examinering profieldeel kerntaak 1 en 2

De modules die aangeboden worden in het 2de leerjaar en 3de leerjaar* dienen als voorwaardelijk opdrachten voor het examinerende deel van de profielkerntaken. Er wordt een zelfstandige houding vereist van de student in het 2de en 3de leerjaar waardoor het niet mogelijk is om alternatieve voorwaardelijk opdrachten te maken i.p.v. de modules. Heb je de voorwaardelijke modules* niet behaald, dan mag je niet starten met het beroepspecifieke examen op het afgesproken moment in het tweede deel van BPV-periode. Tijdens de eerste BPV-periode heb je de mogelijkheid om de modules te herkansen. Heb je na de herkansing de modules behaald dan overleg je met de BPV-begeleider wanneer je kunt deelnemen aan het beroepspecifieke examen in de BPV-periode. Wanneer de modules niet voor de deadline zijn afgerond en/of er moeten nog beroepspecifieke examens van het basisdeel afgerond worden, dan wordt de BPV-periode verlengd. Is deze verlenging niet mogelijk bij het huidige BPV- bedrijf dan moet er een nieuwe BPV- plek gevonden worden. * Behalve met uitzondering van de module Pitching for a new business (gekoppeld aan het keuzedeel Oriëntatie op ondernemerschap) is niet voorwaardelijk aan het beroepsspecifieke examen want deze is onderdeel van je zak slaag regeling van de keuzedelen.

Aspecten die een rol spelen in de voortgang van de opleiding zijn:

  • Prestaties: 

Loop je op schema bij alle vakken, ook wat het maken van opdrachten betreft? Als je achter loopt kan je dit inhalen, en zo ja, hoe en voor wanneer is het dan afgerond?

Hoe is de BPV verlopen? Zijn verplichte onderdelen van de stage afgerond? Zo nee, welke afspraken zijn hierover gemaakt? Wordt de stage verlengd of moet deze op een ander moment over gedaan worden?

Hoe zijn de toetsen en examens gemaakt? Is het gemiddelde per vak onvoldoende? Zo ja, is dit in te halen en wanneer worden deze onvoldoendes herkanst?

Is de inzet en gedrag voldoende om de gewenste resultaten te kunnen halen? Zo nee, welke afspraken worden er gemaakt en binnen welke termijn wordt verbetering verwacht?

 

  • Verzuim: 

Ziekteverzuim. Iedereen kan ziek worden, maar bij een verzuim van 15% of meer wordt een brievencyclus gestart om je attent te maken op het feit dat ieder verzuim consequenties kan hebben voor de voortgang van de opleiding. Afhankelijk van de gemiste uren kan het zijn dat deze ingehaald moeten worden, extra opdrachten gemaakt moeten worden of dat de opleiding verlengd wordt.

Ongeoorloofd verzuim is onacceptabel. Bij verzuim van 16 uur voor studenten onder de 18 jaar of 1 maand bij studenten ouder dan 18 wordt de leerplichtambtenaar/RMC geïnformeerd.  

Conclusie

Je kunt pas over naar een volgens studiejaar als je voldoende prestaties hebt geleverd en voldoende aanwezig bent geweest.

Voor de overgang zijn criteria opgesteld. Uit de overgangsgesprekken kunnen de volgende conclusies getrokken worden, die na overleg met het team en de opleidingsmanager aan jou worden medegedeeld:

  • Je kunt zonder meer verder met de opleiding;

  • Je kunt verder onder voorwaarden van extra opdrachten / afspraken;

  • Je kunt verder maar met afspraken bij het SSC voor ondersteuning;

  • Je krijgt een dringend advies op het jaar over te doen met of zonder voorwaarden; een jaar overdoen betekent dat alles overgedaan moet worden. Dit geldt dus ook voor de stage, ook al heb je die voldoende afgerond.

  • Je krijgt het bindend studie-advies om met deze opleiding te stoppen en verwijzing naar het SSC voor een andere opleiding en/of niveau.

De voortgang kan ook consequenties hebben voor stages in het buitenland. Als je niet gestelde eisen voldoet, kun je geen stage of (export)marketingplan in het buitenland doen.