ICT support (Medewerker beheer ICT)

Crebocode 25191 Leerweg BOL/BBL Niveau 3

Jouw beroep

Je komt te werken bij of voor bedrijven waar gewerkt wordt met ICT. Dit maakt dat de werkomgeving heel breed is.
Je kan werkzaam zijn bij zowel klein-, midden- als het grootbedrijf, profit als non-profit organisaties, (commerciële) bedrijven maar zeker ook (semi-)overheden.
Afhankelijk van de omvang en/of inrichting van de organisatie zullen werkzaamheden waarbij de je de gebruiker ondersteunt veelal in een servicedeskomgeving plaatsvinden.

Je stelt je klantvriendelijk, klantgericht en flexibel op. Je kan goed samenwerken, overziet de consequenties van je handelen, werkt nauwkeurig, hebt doorzettingsvermogen, is oplossingsgericht en kan goed omgaan met tijdsdruk.
Kunnen werken volgens kwaliteitscriteria en procedures is essentieel voor de beroepsbeoefenaar. Ook ben je er terdege van bewust dat je een voorbeeldfunctie hebt ten opzichte van de eindgebruikers en dat je te allen tijden je dienstverlenend moet opstellen. Je veelvuldige contact met eindgebruikers (welke een heel diverse achtergrond kunnen hebben) stelt bovendien hoge eisen aan zijn communicatie vaardigheden voor wat betreft de Nederlandse, en in voorkomende gevallen ook de Engelse, taal.

Wanneer de beroepsbeoefenaar zijn werkzaamheden correct uitvoert is de continuïteit van (onderdelen van) het informatiesysteem in orde. Bovendien zijn gebruikers van het informatiesysteem tevreden over de continuïteit van het systeem en de ondersteuning die zij krijgen van de support-medewerkers.