Algemene
informatie gids
Klantmedewerker Bancaire Diensten/Klantmedewerker Schadeverzekeringen
Crebocode 25544/25546 Leerweg BOL Niveau 4
Tijdens de BPV
In de opleiding Financiële dienstverlening heb je tweemaal een BPV-periode.
-
De eerste keer is aan het einde van het eerste jaar. Deze periode is ongeveer 350 klokuren en is bedoeld om kennis te maken met de gang van zaken in het bedrijfsleven.
-
De tweede keer is in het derde leerjaar. Deze periode duurt ongeveer 1.000 klokuren.
Het totaal aantal BPV-uren in de opleiding is ongeveer 1300 uur.
Je gaat op stage als je opleiding voldoende verloopt en je voldoende aanwezig bent en inzet bij de projecten.
Tijdens iedere BPV-periode heeft de BPV-begeleider van de opleiding een aantal keren contact met jou en het BPV-bedrijf. Dat gebeurt telefonisch en met bezoeken op de werkplek. Tijdens de korte BPV periode komt de begeleider één keer langs.
Gedurende de langere BPV-periode komt de BPV-begeleider van de opleiding twee keer langs. Wanneer het nodig is, kan dat vaker. Daarnast zijn er telefonische contacten met het bedrijf. Natuurlijk begeleidt de praktijkopleider van het BPV-bedrijf je tijdens je BPV.
Als student neem je zelf aan het begin van de BPV contact op met je BPV-begeleider van de opleiding om begeleidingsafspraken te maken.
Tijdens de BPV-periode voer je opdrachten uit die in een Praktijkwerkboek staan. Van de werkzaamheden houd je een logboek en urenverantwoording bij. Aan het einde van de BPV-periode lever je een verzorgd en getypt stageverslag in bij je BPV- begeleider. Je levert dit verslag minstens één week voor het BPV- eindbeoordelingsgesprek in. Doe je dit dan kan het BPV-eindebeoordelingsgesprek niet plaatsvinden.