Leidinggevende leisure & hospitality

Crebocode 25351 Leerweg BOL Niveau 4

Aanvullende informatie over jouw opleiding

In de recreatieve branche staat dienstverlening bovenaan, dus ook in de functie van leidinggevende leisure & hospitality. Afhankelijk van de omgeving zal je in je functie in aanraking komen met diverse rollen in de communicatie met klanten en met het recreatieteam. Je moet in staat zijn om in elke rol het gewenste resultaat te kunnen bereiken. De leidinggevende leisure & hospitality moet goed kunnen organiseren en werkzaamheden kunnen uitvoeren en hij beschikt over leidinggevende en goed ontwikkelde sociale vaardigheden en is ondernemend en creatief in denken en werken.

Voor studenten van deze opleiding geldt dat zij voor elke toets twee kansen per studiejaar hebben; één reguliere kans en één herkansing. Mocht een student een toets niet hebben gehaald, dan kan de toets het jaar erop alsnog herkanst worden. De toetsen vinden plaats in de toetsweek.

Tijdens de opleiding vinden er excursies en studiereizen plaats. Opgave voor deze excursies en/of studiereizen verplicht tot deelname en dus betaling.

Alle studiereizen vinden plaats op basis van inschrijving door middel van betaling eerste termijnbedrag of de gehele reis. Het kan voorkomen dat er voor een studiereis een beperkte beschikbaarheid geldt.

Dit zal door de werkgroep studiereizen zo tijdig mogelijk worden gecommuniceerd.

Wanneer er volledig is betaald of is aanbetaald voor een studiereis, is het niet vanzelfsprekend dat er een restitutie plaats kan vinden wanneer een student niet langer meegaat of kan.

Dit heeft te maken met de tot dan toe reeds gemaakte kosten en reserveringen die zijn gedaan.

Eindniveau talen: in het examenplan kan je zien op welk niveau je per taal examen doet. Deze zijn meestal verdeeld in 5 onderdelen.

Criteria BSA Travel, Leisure & Hospitality

Criteria leerjaar 1 cohort 2019

· Criteria voor een positief bindend studie advies i.h.k.v. de Toelatingswet.

· De eisen zijn vrij algemeen, maar wel duidelijk.

· Uitzonderingen worden altijd in het leerjaaroverleg of het team besproken.

· De studenten krijgen begin P3 een voorlopig advies en einde periode 3 volgt een definitief en bindend advies. Voor de exacte datum zie jaarplanning.

SLB-ers informeren de studenten hierover. Studenten moeten voldoen aan onderstaande criteria:

1. Een positieve en actieve werkhouding. De student is vriendelijk, klantgericht en gastvrij. De student hanteert normaal taalgebruik, zowel mondeling als schriftelijk (geen straattaal). De student doet actief mee met de lessen, levert tijdig zaken in en stelt zich lerend op.

2. De aanwezigheid van de student is minimaal 85% per periode De student is op tijd in de lessen, anders wordt de student afwezig gezet voor dat lesuur.

4. Het gemiddelde cijfer van alle voortgangstoetsen is minimaal 5,5.

5. Met het oog op de BPV die in teken staat van Hospitality moeten Hospitality modules van periode 1 en 2 met minimaal een voldoende zijn afgerond.

Bij niet voldoen aan de criteria besluit het team het volgende:

· alsnog over naar leerjaar 2 met contract waarin afspraken zijn geformuleerd of (positief BSA met afspraken)

· uitschrijven van de opleiding en overdracht naar SSC (negatief BSA)

· niveau 4: over naar leerjaar 2 van niveau 3 zonder contract (negatief BSA, overschrijving naar andere opleiding)

· niveau 4: over naar leerjaar 2 van niveau 3 met contract waarin afspraken zijn geformuleerd (idem, met afspraken).